Serieiværksætter Morten Strunge investerer i ny dansk startup, der vil ruske op i autobranchen
Den nye danske startup Rubberduck, er kommet stærkt fra start og fik i starten af denne uge et ekstra skub, da serieiværksætter Morten Strunge valgte at investere i virksomheden. Investeringen kommer blot tre uger efter den nye tjeneste blev lanceret, og iværksætterne bag Rubberduck har store ambitioner med tjenesten, der skal skabe en helt ny serviceoplevelse for de danske bilejere.Den danske bil-concierge Rubberduck har fået en flyvende start, efter de for blot 3 uger siden åbnede dørene op for en ny service, der skal gøre det slut med besværlige og tidskrævende mekanikerbesøg, når der skal skiftes mellem vinter og sommerdæk. I denne uge har tjenesten fået et ekstra skud benzin, da de underskrev en investeringsaftale med en af Danmarks mest succesfulde iværksættere, Morten Strunge, der går aktivt ind som angel investor og bestyrelsesmedlem i virksomheden.
Manglende innovation i autobranchen
Morten Strunge står bag flere succesfulde virksomheder som Onfone og den nye televirksomhed Plenti samt e og lydbogstjenesten Mofibo. Næste projekt er Rubberduck, og han ser store muligheder i tjenesten:
“Nogle gange kommer der den idé hvor man bare tænker “hvorfor er der ikke nogen der har tænkt på det her før” sådan har jeg det med Rubberduck. Rubberduck er et opbrud med en branche, der har gjort enormt lidt for at innovere sig selv. Rubberduck tilbyder autoservice på forbrugernes præmisser frem for værkstedets. Jeg tror, at det kan blive en fantastisk forretning og et spændende eventyr, og jeg glæder mig til at hjælpe de to stiftere med at vækste virksomheden ”, fortæller han.
Også i Rubberducks ledelse er man glade for det nye samarbejde, der vil give virksomheden et ordentligt skub i den rigtige retning i forhold til ambitionerne for fremtiden:
“ Vi har tidligere arbejdet med Morten, og da han meldte sig på banen som mulig investor, var vi ikke i tvivl om beslutningen. Morten har en unik erfaring i at udfordre etablerede brancher samt en stærk forståelse for det at bygge en forretning. Hans kompetencer og investeringer kommer til at skubbe os i den helt rigtige retning, så vi kan vækste servicen herhjemme såvel som i udlandet ”, siger virksomhedens administrerende direktør, Anders Pajor.
Det skal være slut med lange ventetider og tidskrævende besøg hos mekanikeren.
Rubberduck lancerede i forrige uge deres nyskabende app, der ved hjælp af mobilens GPS gør det muligt at bestille en mekaniker lige der, hvor det passer dig fx på hjemmeadressen eller arbejdspladsen. Tjenesten indleder med at tilbyde afhentning, montering og opbevaring af sommerog vinterdæk, mens alle informationer om bil og servicehistorik gemmes elektronisk i appen. Så behøver du ikke at bekymre dig om bilpapirer og tekniske detaljer.
Fremtidens mekaniker er i lommeformat
Ambitionerne i Rubberduck strækker sig dog langt ud over både hjulskift og Danmarks grænser. Målet med tjenesten er at tilbyde en bred portefølje af services inden for bilpleje og reparation, så livet som bilist kan blive meget lettere i fremtiden:
” Vi ønsker at være danskernes foretrukne mekaniker i lommeformat, der let og enkelt håndterer serviceringen af din bil, så du kan bruge tiden på den åbne landevej i stedet for på værkstedet ”, siger Anders Pajor. Rubberduck er startet i København, men har planer om at ekspandere til resten af landet såvel som over grænsen senere på året.
Om Rubberduck:
Rubberduck blev lanceret den 6. april 2016 og har til formål at gøre livet lettere som bilist. Først og fremmest vil tjenesten gøre op med de lange ventetider og besvær hos mekanikeren, når der skal skiftes mellem vinter og sommerdæk.
Bag den nye tjeneste står medstifter af e-bogstjenesten Mofibo, Morten Meisner, samt partner i kommunikationsbureauet Revolt, Anders Pajor. Begge er erfarne iværksættere, der har flere projekter bag sig.
Tjenesten vil være tilgængelig syv dage om ugen, og priserne vil være som følgende:
Hjulskift: 499 kr.
Opbevaring af hjul: 399 kr.
Afhentning af hjul: 99 kr.